Vierseizoenenpad op het landgoed de Kemphaan

Opening Vierseizoenenpad

Op zondagmiddag 30 augustus vond om 13.30 uur de formele opening van het Vierseizoenenpad plaats.
vierseiz2

In het bosgebied rondom de Kemphaan ligt een avontuurlijke fiets- en wandelroute, de Vierseizoenenroute, die ook geschikt is voor scootmobielen. Zondagmiddag 30 augustus is deze route feestelijk geopend door de route te rijden met scootmobielen onder leiding van Staatsbosbeheer.

Vierseizoenenroute, Rondje Aap en Zintuigenpad.

De paden zijn scootmobiel toegankelijk en zijn als zodanig bewegwijzerd.
Alle drie de routes zijn enkele kilometers lang en beginnen allemaal bij het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer aan de Kemphaanlaan 4, in Almere-Hout. Dit is te bereiken via de Waterlandseweg.
vierseiz3
Het Rondje aap voert langs de kooien van de grote mensapen.vierseiz4

Het Vierseizoenenpad gaat langs de Hogevaart met het vernieuwde vierbruggenpad en

het Zintuigenpad is meer op de natuur gericht.

Het Vierseizoenpad is een van de deelprojecten van het project Boshart Almeerderhout (Kemphaan e.o.). Het is een thematische fiets- wandel- en scootmobielroute. Daarvoor zijn o.a. nieuwe paden aangelegd en nieuwe bruggen in het bestaande Vierbruggenpad gerealiseerd. De route heeft een lengte van ongeveer 4 kilometer.
vierseiz5De tocht kan met een bezoek aan het bezoekers-centrum van Staatsbosbeheer (SBB) worden afgesloten met een kopje koffie.

SOGA test nieuwe gebruiksvriendelijke routes voor scootmobielgebruikers.

Staatsbosbeheer heeft bij de Kemphaan nieuwe gebruiksvriendelijke routes voor Scootmobielgebruikers gerealiseerd.
Vierseizoenenpad, Rondje Aap en Zintuigenpad.
Staatsbosbeheer heeft Stichting SOGA gevraagd om met een paar scootmobielgebruikers de routes te testen of de paden scootmobiel toegankelijk zijn.

vierseiz1

Twee scootmobielgebruiksters gingen samen op pad. Na afloop zeiden de dames genoten te hebben van de gereden routes. Zij vinden de routes een aanbeveling voor mensen met een scootmobiel. De paden zijn goed scootmobiel toegankelijk en zijn als zodanig bewegwijzerd.

Aanmelden nieuwsbrief

U kunt zich gratis abonneren op de SOGA Nieuwsbrief

Iedere donderdag tussen 10:30 en 13:00 uur kunt u bij de SOGA terecht omtrent al uw vragen in het kader van de WMO

maandag:  9.00 tot 12.00 uur