Eerste Almeerse scootmobieltour

Op zondag 3 september vindt voor de eerste keer in Almere een scootmobieltour plaats. De dag wordt georganiseerd door Rob Krol en Simeon Karsten, geestelijk verzorger van het Flevoziekenhuis. Iedereen die behoefte heeft aan gezelschap en een scootmobiel heeft kan meedoen. De deelnemers verzamelen om 11 uur bij het ziekenhuis en rijden gezamenlijk naar Almere Jungle op Stadslandgoed de Kemphaan. Daar krijgen ze een lunch en een rondleiding. Om circa 16.30 uur eindigt de tour weer bij het Flevoziekenhuis.

Almeerder Rob Krol is zelf scootmobielgebruiker. Hij komt regelmatig naar het Flevoziekenhuis, waar hij patiënten bezoekt en een kop koffie drinkt. Simeon Karsten, geestelijk verzorger van het Flevoziekenhuis, kwam met Rob in gesprek over zijn wens om voor eenzame stadsgenoten een scootmobieltour te organiseren. Hij werd direct enthousiast en samen werkten zij het plan uit.

Prachtig initiatief
Eenzaamheid is een maatschappelijk en groeiend probleem. Veel mensen raken geïsoleerd als ze immobiel worden. Dankzij de scootmobiel kunnen zij erop uittrekken, maar volgens Rob gebeurt dit nog te weinig. Door met een groep stadsgenoten een gezellige dag uit te organiseren, is er een prachtig initiatief tegen eenzaamheid ontstaan.

Samenwerking
De scootmobieltour wordt mogelijk dankzij samenwerking tussen het Flevoziekenhuis, de gemeente Almere, Stichting Vitamine Z, Almere Jungle, Welzorg en muziekgezelschap Mycelium.

Aanmelden kan tot 24 augustus bij Rob Krol, e-mail:

Deelname is gratis.

Di.- don.       09:00 - 15:00 uur