In verband met het Coronavirus is de SOGA voorlopig gesloten. Wij blijven bereikbaar via:

Telefonisch: 0611.72.40.72

Alle medewerkers wensen u veel sterkte de komende tijd en hopen u in goede gezondheid weer terug te zien.

Afspraken Corona virus deeltaxi Almere

Almere, 23 maart 2020

De uitbraak van het Coronavirus en het hoge besmettingsgevaar raakt ook de uitvoering van het WMO vervoer(deeltaxi) in onze regio. Onze inzet is erop gericht om verdere verspreiding van het virus in Flevoland te voorkomen. Taxi Salders volgt de RIVM richtlijn.

In de uitvoering van het deeltaxivervoer in Almere volgt Taxi Salders de richtlijnen van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). Maatregelen om besmetting in taxi zoveel mogelijk te voorkomen.

Indien u wordt opgehaald door een taxibus dan worden er maximaal 2 passagiers vervoerd en is de afstand tussen de 2 passagiers 1,5 meter.

Indien u wordt opgehaald door een personenauto, dan bent u de enige reiziger in de taxi en dient u rechts achterin plaats te nemen. Betaal niet contant maar vraag de telefoniste uw rit op rekening te laten rijden. Dit om zoveel mogelijk fysiek contact te vermijden. Chauffeurs van Taxi Salders mogen geen fysiek contact met u hebben voor, tijdens en na de rit.

Verzoek aan reizigers:

• Is de rit niet noodzakelijk, probeer deze dan een aantal weken uit te stellen.
  • Rolstoelvervoer: Bestel alleen een taxi wanneer het noodzakelijk is, omdat dit gepaard gaat met fysiek contact bij het in en uitrijden, en vastzetten van de rolstoel door de chauffeur.
  • Was uw handen regelmatig;
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog;
  • Gebruik papieren zakdoekjes en laat deze niet in de taxi achter.

Vragen over het Corona virus?

De antwoorden op de meest gestelde vragen staan op de website van het RIVM: https://www.rivm.nl/
Denk heel goed na of u wilt rijden en of dit echt noodzakelijk is!!
Dit besluit is in samenspraak met de gemeente Almere en de belangenorganisaties.

Di.- don.       09:00 - 15:00 uur
Woensdag 10:00 – 12:00 uur