Bureau Gelijke Behandeling Flevoland

Voorkomt & Bestrijdt Discriminatie

Bureau Gelijke Behandeling Flevoland is een onafhankelijke instelling die zich richt op het voorkomen & bestrijden van discriminatie: zowel naar ras/etnische afkomst, sekse, (religieuze) overtuiging, als naar seksuele voorkeur. Ook discriminatie naar leeftijd, handicap en nationaliteit horen tot het werkterrein van Bureau Gelijke Behandeling Flevoland.

Elke gemeente in Nederland heeft een antidiscriminatievoorziening. Bureau Gelijke Behandeling is de voorziening voor Almere, Lelystad, Noordoostpolder, Dronten, Urk en Zeewolde. Iedere inwoner van Flevoland die geconfronteerd is met discriminatie of ongelijke behandeling kan hier een melding doen. Ook wanneer je getuige geweest bent van een voorval kun je dit bij ons melden. Klachtafhandeling, ondersteuning en advisering door Bureau Gelijke Behandeling is gratis.

Bureau Lelystad

Zilverparkkade 16
8232 WJ Lelystad
0320-233327