Wat is SOGA

SOGA staat voor Stedelijk Overlegorgaan Gehandicapten Almere

• Stichting SOGA is een vrijwilligersorganisatie en bestaat sinds 1986. Zij behartigt de collectieve belangen van mensen in de gemeente Almere met een functiebeperking, handicap of chronische ziekte. Het streven is, dat de samenleving mensen met een functiebeperking als gelijkwaardig accepteert en daarnaar handelt. Dat gebeurd op verschillende manieren.
  • Zo vormt stichting SOGA met een aantal Almeerse gehandicapten- en patiëntenorganisaties een platform, de "Stichtingsraad", waar de gezamenlijke problemen worden besproken en zo mogelijk tot een oplossing gebracht.
  • Daarnaast beschikt Stichting SOGA over "werkgroepen" die onderzoek verrichten of op een andere manier actief zijn. Stichting SOGA kan de gemeentelijke instanties, instellingen en organisaties gevraagd en ongevraagd van advies dienen.
  • Het is ook mogelijk de hulp van stichting SOGA in te roepen bij vragen, klachten en problemen. Deze hulp bestaat deels uit doorverwijzing naar de daarvoor geëigende adressen en deels uit eigen actie.

Aanmelden nieuwsbrief

U kunt zich gratis abonneren op de SOGA Nieuwsbrief

Iedere donderdag tussen 10:30 en 13:00 uur kunt u bij de SOGA terecht omtrent al uw vragen in het kader van de WMO

maandag:  9.00 tot 12.00 uur